En l’entorn laboral actual, és essencial crear contingut visual atractiu per a comunicar idees amb eficiència i captar l’atenció del públic. Tanmateix, actualment això ja no depèn exclusivament de l’equip de disseny, ja que tot el personal sent la necessitat de comunicar les seves idees, tant de manera interna, en les seves empreses, o externa, amb els seus clients.
En arribar l’estiu i reduir-se el personal en l’oficina a causa de les vacances, és necessari disposar d’eines que permetin guanyar productivitat i simplificar qualsevol tasca. De fet, segons el Visual Economy Report de Canva, el 76% de les persones en llocs de lideratge a Espanya afirma que la comunicació visual ha augmentat el rendiment empresarial. Com a conseqüència, el 70% està invertint més en eines de comunicació visual amb tecnologia de IA en comparació amb l’any 2023.
Canva, l’única plataforma de comunicació visual tot en un del món, ofereix eines i funcions per a crear contingut visualment atractiu de manera eficient per a estalviar temps i guanyar productivitat. Independentment de si és per a una persona especialista en màrqueting, vendes, creació de contingut o recursos humans, o bé per a una persona autònoma al capdavant d’una emprenedoria, Canva ofereix cinc trucs amb els quals revolucionar la seva manera de treballar, millorar la qualitat dels seus dissenys i augmentar la seva productivitat.
1. No fa falta començar de zero: aprofita els Kits de Treball i estalvia moltíssim temps
Amb els Kits de Treball de Canva, la comunicació visual està a l’abast de tot el món, no sols de l’equip de disseny. Cada kit inclou una diversitat de productes, plantilles i recursos adaptats a les necessitats dels equips de màrqueting, recursos humans, vendes i creació de contingut, per la qual cosa ja no hauràs de començar tot de zero. Això és cosa del passat. Els kits ofereixen plantilles i recursos per a presentacions, vídeos i posts per a xarxes socials. Pots personalitzar tot en molt pocs passos.
2. Ja no més reunions: grava les teves presentacions
La funció “Gravar i presentar” de Canva et permet gravar les teves presentacions com si estiguessis en una reunió. És ideal quan vols anar-te de vacances i deixar llista la teva presentació, o bé quan és difícil coordinar un dia i horari amb diferents equips.
Després de gravar la teva presentació, pots generar un enllaç per a compartir amb els qui vulguis. Quan algú accedeix a la teva presentació a través de l’enllaç, et veurà presentant en primer pla juntament amb les diapositives. És possible pausar el vídeo i tornar a reproduir-lo en qualsevol moment, així com revisar els punts més destacats.
3. Crea dissenys fidels al teu negoci amb Kit de Marca
Una marca és fàcil de reconèixer pels seus colors, imatges i fonts. El Kit de Marca et permet emmagatzemar tots els teus recursos en un sol lloc. Una vegada que hagis configurat el teu kit, qualsevol persona autoritzada pot accedir a les fonts, els logos, els colors, les icones, les imatges, les il·lustracions i les plantilles predissenyades de la marca sense sortir de l’editor de Canva. Tant si treballes en el departament de xarxes socials com en el de comunicació interna, tens al teu abast tot el que necessites per a crear dissenys fiables, professionals i fidels a la teva marca en pocs clics.
4. Converteix text i dades en imatges i gràfics en pocs passos
Amb “autodades”, pots crear informes i presentacions de manera automàtica integrant dades de diferents fonts en un sol clic. També pots importar dades en Canva usant fonts de tercers, com Salesforce i MLS (Multiple Listing Service), per a emplenar de manera automàtica qualsevol disseny amb imatges i text, i crear contingut personalitzat a gran escala.
A més, amb la funció de text a il·lustració disponible en Multimèdia Màgic, és molt fàcil crear elements gràfics únics, com a icones o il·lustracions, per a destacar qualsevol disseny.
5. Treballa en equip en temps real amb Canva
Gràcies a les funcions de col·laboració de Canva, equips de tot el món poden treballar de manera col·laborativa i dissenyar contingut atractiu de manera eficient i creativa.
De fet, una recerca global de Canva realitzada en col·laboració amb Harvard Business Review Analytic Services revela que les tècniques més utilitzades per les persones en llocs directius per a potenciar la creativitat són les plataformes col·laboratives (65%), la comunicació visual (64%) i les eines de visualització de dades (56%). La col·laboració potencia el procés creatiu en permetre un intercanvi fluid d’idees, perspectives i enfocaments innovadors.
Entre les funcions de col·laboració de la plataforma, podem destacar Canva Docs, el potent editor de documents en línia. Ara, en Canva, és possible supervisar els canvis i editar qualsevol document en equip. Canva Docs permet veure suggeriments d’edició i esbossos de documents que ajuden a visualitzar conceptes. També és possible agregar i veure comentaris per a agilitzar la comunicació.
“Amb Canva, els equips poden maximitzar la productivitat, millorar la qualitat del disseny i col·laborar més que mai. Ja sigui per a crear materials de màrqueting, presentacions de vendes o contingut per a xarxes socials, Canva ofereix a tots, independentment de les seves habilitats de disseny, eines fàcils d’usar per a convertir les idees creatives en realitat“, afirma Jorge Bestard, Head of EMEA Sales de Canva. “En l’actualitat, més del 90% de les empreses de la llista Fortune 500 utilitzen Canva. Aquestes empreses han aconseguit estalviar fins a 1,7 milions de dòlars en tres anys, augmentant el nombre de dissenys creats en un 60% i reduint els costos de disseny en un 66%. La necessitat d’una plataforma de comunicació visual senzilla i tot en un en el treball està al punt més alt, alguna cosa que estem veient de primera mà en Canva“.
Tecnonews | AMIC