Com és que Matt Mullenweg no és ja multimilionari?
Basant-nos en les impressionants xifres de WordPress, doncs actualment 1 de cada 6 webs té darrere WordPress, o sigui, unes 60 milions de webs estan creades amb WordPress, i s’obren 100 mil nous llocs WordPress cada dia, no és estrany pensar que aquest home tingui ja una fortuna.
Encara que només un 1% dels usuaris de WordPress.com paga alguna cosa pel servei, a través dels serveis addicionals, si unim els serveis de backup Vaultpress, consultoria, etc, Automattic va ingressar el 2012 45 milions de dòlars, que no es guanyen així com així.
Fent comptes, els ingressos d’Automattic serien més o menys així:
El 60% provenen dels serveis premium i extres de WordPress.
Els clients de VIP WordPress vénen a generar un altre 20% dels ingressos.
El restant 20% prové de la publicitat, aquesta que surt de tant en tant en els blogs de WordPress.com i els acords exclusius amb algunes empreses
Juntament amb aquestes xifres, es poden observar altres dades que parlen de l’èxit de WordPress: 331 milions de persones veuen 2,5 bilions de pàgines al mes, es fan 500 mil publicacions i 400 mil comentaris al dia, hi ha blogs en 120 llenguatges dels quals el primer és l’anglès, amb un 66%, i el segon l’espanyol, amb 8,6%, i ho fan servir usuaris tan importants com les cadenes NBC i CNN.
WordPress neix l’any 2003 amb el desig de combinar elegància amb facilitat d’ús, i sorgeix com a projecte lliure i gratuït, la qual cosa fa que tots els progressos en el desenvolupament dels elements necessaris per a la construcció de blogs siguin en comunitat, entre els desenvolupadors de la companyia i els usuaris. El fet que sigui de codi obert (open source) fa que, a part de no tenir cap cost, l’usuari tingui més llibertats, com estudiar el codi i comportament del programa.
Al novembre de 2005, i amb la finalitat d’ampliar l’abast d’aquesta plataforma amb major facilitat d’ús i hosting incorporat, la companyia Automattic va llançar WordPress.com, el servei d’emmagatzematge de blogs fets amb la mateixa tecnologia. Aquest és el servei que ha arribat a la imponent xifra de 60 milions de blogs, la qual cosa suposa que aproximadament un 15% dels blogs d’internet utilitzen el gestor de continguts d’Automattic.
Realment aquesta xifra no és més que això, una xifra, ja que aquí també hi tenen cabuda els llocs web que estan inactius, abandonats o de proves. A més, s’ha aclarit que aproximadament la meitat d’aquests 60 milions corresponen a blogs del servei WordPress.com (que ja té un tràfic de 300 milions de visitants únics al mes) i l’altra meitat a llocs allotjats en servidors propis i que han instal·lat un sistema de gestió de continguts (CMS) .
El major competidor de WordPress és Blogger, de Google, que no té estadístiques obertes, però segons Alexa, que ofereix estadístiques de tràfic en Internet, quant a visites és evident que Blogger va al capdavant en un cinquè lloc, mentre WordPress està en el lloc 19 en el rànquing global de llocs més visitats en la Web.
Podreu trobar més informació a l’article publicat per la prestigiosa revista Forbes