En un sentit molt més negatiu, Facebook està encadenant accions que fan caure la imatge de l’empresa de mal en pitjor. La seva actuació en borsa, tot i que ara s’intenti una campanya de maquillatge culpabilitzant al Nasdq, va ser com es diria en termes populars, un bunyol.
Tot feia pensar que la signatura creada per Zuckerberg intentaria treballar en l’anonimat millorant el servei ofert al seu milions d’usuaris. No ha estat així. La xarxa social més gran del món ha decidit de forma autònoma sense consultar amb els seus usuaris modificar les adreces de correu electrònic dels consumidors. Així, ara els internautes ja no entren amb el seu propi correu sinó que han de fer amb el genérico@facebook.com.
No es tracta d’un canvi irreversible. Aquells que ho desitgin per poder accedir al portal social a través de la seva antiga compte correu electrònic poden definir les opcions del seu Facebook. D’aquesta manera podran seguir rebent les notificacions del seu compte a la xarxa social al seu correu habitual.
Mentre això succeeix, les manifestacions contràries a l’actitud de Facebook proliferen a Twitter creant així una clara dicotomia entre la xarxa lliure del tuit i la xarxa que atempta contra la llibertat del mur.