La primera publicitat que el Futbol Club Barcelona va lluir en les samarretes del seu equip de futbol va ser d’Unicef. La directiva del club va afirmar que era un compromís social, però tothom sabia la realitat que es dibuixava després d’aquesta afirmació: preparar a l’afició perquè acceptés en el futur un patrocinador comercial.

Per què? Doncs perquè fins llavors, mai abans el Barça havia lluït publicitat en les seves samarretes, a diferència de la resta de clubs que comptaven amb això per a nodrir les seves arques (inclòs el Reial Madrid), la qual cosa convertia aquesta absència en un orgullós distintiu per als afeccionats culers. Hi havia, doncs, que trencar un tabú anant a poc a poc i amb alguna cosa que els afeccionats no poguessin rebutjar.

Facebook no pot al·legar motius altruistes per a posar la publicitat en WhatsApp després d’haver promès, fa uns tres anys, que aquest servei mancaria per sempre de publicitat, però igualment necessita anar a poc a poc per a convèncer als usuaris. Així que s’ha decidit per començar pels estats (les famoses stories), en els quals començarà a mostrar publicitat intercalada -és de suposar que de la mateixa forma o similar a com ho fa ara Instagram- a partir d’algun moment del pròxim any 2020.

La notícia ha estat donada a conèixer per la companyia de Mark Zuckerberg aprofitant el Facebook Màrqueting Summit recentment celebrat a la ciutat holandesa de Rotterdam.

No obstant això, el que no es va dir va ser el que pot comportar una major polèmica: no es va tancar la porta a incorporar, en el futur, publicitat a les converses privades.

No és que s’afirmés que això es farà en un futur pròxim, i cal pensar que el format hauria de ser diferent, però tampoc es va negar vehementment com podrien esperar els milions d’usuaris del servei més popular de missatgeria instantània a tot el món.

Des de la seva adquisició el febrer de 2019 per 19.000 milions de dòlars, WhatsApp es va convertir en un maldecap per a Facebook. Si bé el servei de missatgeria instantània sobre protocol IP arrasa a tot el món com a líder indiscutible (amb les excepcions habituals com l’ecosistema d’apps i serveis de la Xina), fins ara Mark Zuckerberg no li ha pogut treure partit econòmic a fons.

WhatsApp ofereix serveis de pagament per a empreses, que permeten a aquestes oferir serveis d’atenció al client a través de la missatgeria instantània, però no hi ha dubte alguna que els milions d’usuaris finals són un pastís massa atractiu com per a no trencar una vella promesa realitzada fa tres anys.

Font: Tecnonews / AMIC

Articles relacionats

Manteniment Wordpress

Auditem, optimitzem i et fem un manteniment mensual per només 35€/mes